MADDE 42 – (1) Yeterlik sınavının amacı; öğrencinin temel konular ve doktora çalışmasıyla ilgili konularda yeterli bilgi sahibi olup olmadığının sınanmasıdır. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin yeterlik sınavları Mart-Nisan ve Ekim-Kasım aylarında olmak üzere yılda iki kez yapılır.
(2) Yeterlik sınavına girmek isteyen öğrenci, güz ve bahar yarıyılları başında, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yeterlik sınavı başvurusunu ilgili enstitüye yapar. Belirlenen tarih dışında yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
(3) Yeterlik sınavları, EABD başkanlığı tarafından ilgili EABD’de görev yapan öğretim üyeleri arasından önerilen ve EYK’ce onaylanan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komitenin görev süresi üç yıldır.
(4) Doktora yeterlik komitesi; sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla, en az biri Üniversite dışından ve en az doktor unvanına sahip olmak kaydıyla ilgili alandan beş kişilik sınav jürisini teşkil eder. Doktora yeterlik jürisi, her öğrenci için EYK kararı ile kesinleşir.
(5) Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Sınavlardan başarılı sayılmak için her iki sınavdan da 100 üzerinden en az 75 puan almış olmak gerekir.
(6) Bu sınavlardan herhangi birinde başarısız olan öğrenci yeterlik sınavından başarısız sayılır ve takip eden yeterlik sınavı döneminde aynı jüri önünde yazılı ve sözlü olmak üzere her iki sınavı da tekrarlanır.
(7) Doktora yeterlik komitesi, sınav jürisinin önerileri ve öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumlarını değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, doktora yeterlik komitesi başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir.
(8) İkinci defa yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci, almamış olduğu derslerden başlayarak takip eden yarıyılda danışmanının onaylayacağı en az 18 AKTS kredi değerinde daha ders almak zorundadır. Öğrenci bu dersleri de başarıyla tamamladıktan sonra tekrar yeterlik sınav dönemlerinde sınava girmek için yazılı başvuruda bulunur.
(9) Zorunlu nedenlerle jüriye katılamayacak üyeler gerekçelerini, yeterlik sınavından önce danışman öğretim üyesine ve enstitü müdürlüğüne yazılı olarak bildirir. Gerekçesiz bir şekilde yeterlik sınavına katılmayan veya mazeretleri EYK tarafından uygun bulunmayan jüri üyesi öğretim üyelerine EABD başkanlığının önerisi ve EYK kararı ile bir yıl süre ile yeni danışmanlık ve lisansüstü ders verilmez.
Uzmanlık Alan Dersi hariç en az “48” AKTS kredilik EABD/EASD Başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimlik dersten başarılı olan ve doktora yeterlik sınavına girmek isteyen öğrenci Enstitümüz elektronik sayfası formlar bölümünde bulunan Doktora Yeterlik Sınavı Başvuru Formunu (http://www.fbe.sakarya.edu.tr/formlar.htm) doldurarak akademik takvimde belirlenen tarihler arasında başvuruda bulunur.
Online Doktora Tez Teslim Süreci
1. Öncelikle ekte yer alan Tez Hazırlama Şablonuna göre tezinizi düzenlemeniz gerekmektedir.
2. Şablona göre düzenlenen tezinizi benzerlik oranının tespit edilmesi için; sadece özet, bölümler ve özgeçmiş kısmı olacak şekilde düzenleyerek doküman adı: Adı Soyadı ve Danışmanınızın elektronik posta adresi olacak şekilde pdf formatında fbetez@sakarya.edu.tr adresine gönderiniz.
Örnek Doküman Adı : Ayşe Kahyaoğlu, syazgıs@sakarya.edu.tr
Gönderilen dokümanda; Kaynakça, içindekiler, şekiller listesi, tablolar listesi, resimler listesi, ekler olmamalıdır.
3. Enstitümüz tarafından benzerlik raporu ile beraber Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu Danışman Öğretim Üyesine gönderilir.
4. Danışman öğretim üyesinin benzerlik oranını onaylamaması durumunda yukarıda belirtilen işlemin tekrarlanması gerekmektedir.
5. Benzerlik oranının danışman tarafından onaylanması durumunda öğrenci Tez Hazırlama Şablonuna göre hazırladığı tezini kontrol için; Danışman imzalı Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu ile birlikte Word ve Pdf formatında tezini tanyeri@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
4. Enstitümüz tarafından yapılan tez kontrol işlemi sonucunda “tezinizi enstitüye teslim edebilirsiniz” mesajının iletilmesinden sonra; danışman öğretim üyesi tez teslim sürecini onaylıyorsa Tez Teslim işlemi için;
a) Tez Savunma Sınavı Jüri Öneri Formunu
a-1) Tez Teslim Formu C (Yayın Bilgisi Formu )
b) Tez Savunabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu
c) Yayın Koşulu Onay Formu ve yayın ile birlikte Anabilim Dalı Başkanlığına elektronik posta veya EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) aracılığı ile gönderir.
5. Anabilim Dalı Başkanlığı tez danışmanının gönderdiği tez teslim evraklarını değerlendirerek EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) üzerinden Enstitü Müdürlüğüne gönderir.
Yukarıdaki tüm işlem adımları ile tez teslim işleminiz tamamlanmaktadır.
1. Tez teslim işlemi tamamlanan öğrencinin Enstitü Yönetim Kurulu kararı Tez Savunma Sınav Jürisi belirlenerek enstitü tarafından danışman ve jüri üyelerine görevlendirme yazısı gönderilir.
2. Görevlendirme yazısında belirtilen Yönetim kurulu tarihinden itibaren on beş günden erken olmamak üzere en geç otuz gün içinde tez savunma sınavının yapılması gerekmektedir.
3. Danışman öğretim üyesi 2. Maddede belirtilen tarihleri dikkate alarak jüri üyeleri ile görüşerek tez savunma sınav tarihi belirler ve fbe@sakarya.edu.tr adresine elektronik posta yoluyla bildirir.
4. YÖK’ün 31 Mart 2020 tarihli toplantısında almış olduğu karara göre online yapılacak tez savunma sınavlarının kayıt altına alınması gerektiğinden;
Belirlenen Tez Savunma sınav jürisi tarafından sınav; danışman öğretim üyesinin uygun bulduğu Online platform üzerinden kayıt altına alınarak gerçekleştirilir.
5. Tez Savunma Sınavı sonrasında her bir jüri üyesinin ayrı ayrı ve danışman öğretim üyesi kendi düzenlediği “Tez Savunma Sınavı Jüri Değerlendirme Formu” ve “Doktora Tez Değerlendirme Kişisel Raporu Formu” ile birlikte formları ve sınav video kaydını fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
6. Tez Savunma Sınavı sonucunda BAŞARILI bulanan öğrenci en geç bir ay içerisinde ciltli tezlerini enstitümüze teslim etmek zorundadır.
7. Ciltli tezinizi bastırmadan önce tanyeri@sakarya.edu.tr adresine göndererek şekil şartları açısından yeniden kontrol ettirmeniz gerekmektedir.
8. Şekil şartları açısından uygunluk onayı alan öğrenci pdf formatında tezini ve Tez Veri Giriş Formunu(imzalı) fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
9. Enstitü Yönetim Kurulunda mezuniyetine karar verilen öğrenci Diploma almaya gelirken;
- 2 adet siyah ciltli tezini,
- 3 adet tez CD sini (pdf formatında olmalı ve pdf dosyasının adı tez veri giriş formundaki referans numarası olması gerekmektedir. Tez içerisinde iç kapak sayfasında juri üye isim ve imzaları ile Kişisel veriler ( tez yazarına ait T.C. Kimlik No, Doğum Yeri - Tarihi, E-Posta, Telefon, Adres, Fotoğraf vb.) bulunmayacaktır.
- Tez veri giriş formunu (e-devlet, ulusal tez merkezi) getirir.
MADDE 39– b) Doktora Tezini Teslim Yayın Koşulları,Fen Bilimleri Enstitüsü için; İlgili Anabilim Dalında aşağıdaki yayın şartını sağlamış olmak. • Öğrencinin doktora programına başlama tarihinden itibaren, yazarlardan birinin tez danışmanı veya öğrencinin birinci yazar olduğu indeksli (SCI, SCI-Expanded) dergide en az 1 tane makale yayınlanması (ya da DOI-Dijital Object Identifier- numarası alınmış olması).
Geçici Madde 3 - 1 Ocak 2015 tarihi öncesinde doktora yeterliğini vermiş öğrenciler için yayın şartı aşağıdaki gibi uygulanır:
Fen Bilimleri Enstitüsü için; doktora öğrenimine başlama tarihinden itibaren ilgili anabilim dalında SCI, SCI-Expanded, SSCI veya AHCI kapsamındaki dergilerde en az bir makale yayımlanması veya kabul edilmesi şartının yanı sıra, ilgili yayında Danışman ve Öğrencinin adres kısmında Sakarya Üniversitesinin adının geçmesi şartı aranır.
1. Tez teslim işlemi tamamlanan öğrencinin Enstitü Yönetim Kurulu kararı Tez Savunma Sınav Jürisi belirlenerek enstitü tarafından danışman ve jüri üyelerine görevlendirme yazısı gönderilir.
2. Görevlendirme yazısında belirtilen Yönetim kurulu tarihinden itibaren on beş günden erken olmamak üzere en geç otuz gün içinde tez savunma sınavının yapılması gerekmektedir.
3. Danışman öğretim üyesi 2. Maddede belirtilen tarihleri dikkate alarak jüri üyeleri ile görüşerek tez savunma sınav tarihi belirler ve fbe@sakarya.edu.tr adresine elektronik posta yoluyla bildirir.
4. YÖK’ün 31 Mart 2020 tarihli toplantısında almış olduğu karara göre online yapılacak tez savunma sınavlarının kayıt altına alınması gerektiğinden;
Belirlenen Tez Savunma sınav jürisi tarafından sınav; danışman öğretim üyesinin uygun bulduğu Online platform üzerinden kayıt altına alınarak gerçekleştirilir.
5. Tez Savunma Sınavı sonrasında her bir jüri üyesinin ayrı ayrı ve danışman öğretim üyesi kendi düzenlediği “Tez Savunma Sınavı Jüri Değerlendirme Formu” ve “Doktora Tez Değerlendirme Kişisel Raporu Formu” ile birlikte formları ve sınav video kaydını fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
6. Tez Savunma Sınavı sonucunda BAŞARILI bulanan öğrenci en geç bir ay içerisinde ciltli tezlerini enstitümüze teslim etmek zorundadır.
7. Ciltli tezinizi bastırmadan önce tanyeri@sakarya.edu.tr adresine göndererek şekil şartları açısından yeniden kontrol ettirmeniz gerekmektedir.
8. Şekil şartları açısından uygunluk onayı alan öğrenci pdf formatında tezini ve Tez Veri Giriş Formunu(imzalı) fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
9. Enstitü Yönetim Kurulunda mezuniyetine karar verilen öğrenci Diploma almaya gelirken;
- 2 adet siyah ciltli tezini,
- 3 adet tez CD sini (pdf formatında olmalı ve pdf dosyasının adı tez veri giriş formundaki referans numarası olması gerekmektedir. Tez içerisinde iç kapak sayfasında juri üye isim ve imzaları ile Kişisel veriler ( tez yazarına ait T.C. Kimlik No, Doğum Yeri - Tarihi, E-Posta, Telefon, Adres, Fotoğraf vb.) bulunmayacaktır.
- Tez veri giriş formunu (e-devlet, ulusal tez merkezi) getirir.
1. Öncelikle ekte yer alan Tez Hazırlama Şablonuna göre tezinizi düzenlemeniz gerekmektedir.
2. Şablona göre düzenlenen tezinizi benzerlik oranının tespit edilmesi için; sadece özet, bölümler ve özgeçmiş kısmı olacak şekilde düzenleyerek doküman adı: Adı Soyadı ve Danışmanınızın elektronik posta adresi olacak şekilde pdf formatında fbetez@sakarya.edu.tr adresine gönderiniz.
Örnek Doküman Adı : Ayşe Kahyaoğlu, syazgıs@sakarya.edu.tr
Gönderilen dokümanda; Kaynakça, içindekiler, şekiller listesi, tablolar listesi, resimler listesi, ekler olmamalıdır.
3. Enstitümüz tarafından benzerlik raporu ile beraber Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu Danışman Öğretim Üyesine gönderilir.
4. Danışman öğretim üyesinin benzerlik oranını onaylamaması durumunda yukarıda belirtilen işlemin tekrarlanması gerekmektedir.
5. Benzerlik oranının danışman tarafından onaylanması durumunda öğrenci Tez Hazırlama Şablonuna göre hazırladığı tezini kontrol için; Danışman imzalı Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu ile birlikte Word ve Pdf formatında tezini tanyeri@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
4. Enstitümüz tarafından yapılan tez kontrol işlemi sonucunda “tezinizi enstitüye teslim edebilirsiniz” mesajının iletilmesinden sonra; danışman öğretim üyesi tez teslim sürecini onaylıyorsa Tez Teslim işlemi için;
a) Tez Savunma Sınavı Jüri Öneri Formunu
a-1) Tez Teslim Formu C (Yayın Bilgisi Formu )
b) Tez Savunabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu
c) Yayın Koşulu Onay Formu ve yayın ile birlikte Anabilim Dalı Başkanlığına elektronik posta veya EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) aracılığı ile gönderir.
5. Anabilim Dalı Başkanlığı tez danışmanının gönderdiği tez teslim evraklarını değerlendirerek EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) üzerinden Enstitü Müdürlüğüne gönderir.
Yukarıdaki tüm işlem adımları ile tez teslim işleminiz tamamlanmaktadır.
1. Tez teslim işlemi tamamlanan öğrencinin Enstitü Yönetim Kurulu kararı Tez Savunma Sınav Jürisi belirlenerek enstitü tarafından danışman ve jüri üyelerine görevlendirme yazısı gönderilir.
2. Görevlendirme yazısında belirtilen Yönetim kurulu tarihinden itibaren on beş günden erken olmamak üzere en geç otuz gün içinde tez savunma sınavının yapılması gerekmektedir.
3. Danışman öğretim üyesi 2. Maddede belirtilen tarihleri dikkate alarak jüri üyeleri ile görüşerek tez savunma sınav tarihi belirler ve fbe@sakarya.edu.tr adresine elektronik posta yoluyla bildirir.
4. YÖK’ün 31 Mart 2020 tarihli toplantısında almış olduğu karara göre online yapılacak tez savunma sınavlarının kayıt altına alınması gerektiğinden;
Belirlenen Tez Savunma sınav jürisi tarafından sınav; danışman öğretim üyesinin uygun bulduğu Online platform üzerinden kayıt altına alınarak gerçekleştirilir.
5. Tez Savunma Sınavı sonrasında her bir jüri üyesinin ayrı ayrı ve danışman öğretim üyesi kendi düzenlediği “Tez Savunma Sınavı Jüri Değerlendirme Formu” ve “Doktora Tez Değerlendirme Kişisel Raporu Formu” ile birlikte formları ve sınav video kaydını fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
6. Tez Savunma Sınavı sonucunda BAŞARILI bulanan öğrenci en geç bir ay içerisinde ciltli tezlerini enstitümüze teslim etmek zorundadır.
7. Ciltli tezinizi bastırmadan önce tanyeri@sakarya.edu.tr adresine göndererek şekil şartları açısından yeniden kontrol ettirmeniz gerekmektedir.
8. Şekil şartları açısından uygunluk onayı alan öğrenci pdf formatında tezini ve Tez Veri Giriş Formunu(imzalı) fbe@sakarya.edu.tr adresine gönderir.
9. Enstitü Yönetim Kurulunda mezuniyetine karar verilen öğrenci Diploma almaya gelirken;
- 2 adet siyah ciltli tezini,
- 3 adet tez CD sini (pdf formatında olmalı ve pdf dosyasının adı tez veri giriş formundaki referans numarası olması gerekmektedir. Tez içerisinde iç kapak sayfasında juri üye isim ve imzaları ile Kişisel veriler ( tez yazarına ait T.C. Kimlik No, Doğum Yeri - Tarihi, E-Posta, Telefon, Adres, Fotoğraf vb.) bulunmayacaktır.
- Tez veri giriş formunu (e-devlet, ulusal tez merkezi) getirir.
1. Lisansüstü Yönetmeliğe bağlı Senato Esaslarında belirtilen Yayın Koşulu şartı şu şekildedir:
Yüksek lisans öğrenimine başlama tarihinden itibaren ilgili Anabilim Dalında en az bir makalenin hakemli bir dergide yayımlanması veya tam metin bildiri (kongre, konferans, sempozyum) yayımlanması (ya da DOI-Dijital Object Identifier- numarası alınmış olması) ya da makalenin tam metninin derginin erken görünüm sayfasında yer alması şartı aranır.
2. Yayın şartını sağlayan öğrenciler hazırladıkları tezlerini, benzerlik oranının tespit edilmesi amacıyla danışmanı (Danışmanın SABİS e-mail adresi olmak zorunda) tarafından fbe@sakarya.edu.tr adresine hafta içi Cuma günü saat 17:00'e kadar göndermeleri gerekmektedir.
Bu adrese gönderilen tezler toplu olarak intihal programına yüklenecek şekilde işleme alınır ve raporlar danışmanınıza salı günü saat 12:00'a kadar ulaştırılmış olacaktır. Danışmanınıza WeTransfer üzerinden gönderilen maildeki linkin geçerlilik süresi 1 haftadır, dolayısıyla bu konuda hassasiyet göstermenizi rica ederiz.
Tezinizin sadece özet ve bölüm kısımlarını göndermeniz gerekmektedir. Kaynakça, içindekiler, şekiller listesi, tablolar listesi vb. olmayacak biçimde gönderilmelidir.
Göndereceğiniz tezin döküman adının üzerine Adınız Soyadınızı ve Danışmanınızın e-mail adresini yazarak word(docx) veya pdf formatında gönderilmelidir.
3. Danışman öğretim üyesinin kendisine gönderilen "Tez Savunabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu"nu imzalaması gerekmektedir. Bu formu danışmanınız imzaladıktan sonra tez kontrolü için randevu işlemine başlayabilirsiniz.
4. Tez Yazım Kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış 1 adet Yüksek Lisans veya Doktora Tezi spiral ciltli veya çıktısı alınarak önceden randevu almak koşulu ile enstitümüzde şekil şartları açısından kontrol ettirmelidir. Tez kontrolü öncesinde aşağıdaki e-mail adresinden randevu alınmalıdır.
2020−2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi lisansüstü öğrencileri için kayıt yenileme işlemleri; Sakarya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine İlişkin Senato Esasları uyarınca elektronik ortamdan danışman onayı ile yapılacaktır.
(1) Lisansüstü programlara kayıt hakkı elde eden adaylar ile öğrenime devam eden öğrencilerin kayıt yenileme işlemleri, öğrencilerin kayıt yaptırdıkları ders ya da derslerin açılmaması durumu, kredi aktarma ve ders muafiyetleri, farklı üniversiteden/enstitüden ders alma durumları akademik takvimde belirlenen süre içinde Senatonun belirlediği esaslara göre yürütülür.
f) Kredi Aktarma ve Ders Muafiyeti
Öğrenci, daha önceki yıllarda başardığı lisansüstü derslerini akademik takvimde belirtilen süre içinde enstitüye başvurarak mezuniyet kredisine saydırabilir.
1- Aktarılacak kredilerin,
- SAÜ dışındaki enstitülerden alınan ders kredileri kayıtlı olduğu programın gerektirdiği kredi sayısının %70'ini geçemez. Bu madde SAÜ enstitülerinden özel öğrenci statüsünde alınan dersler için uygulanmaz.
- Aynı anda devam eden lisansüstü programlardan alınan derslerden en fazla 24 AKTS kredilik aktarım talebinde bulunulabilir.
- Öğrenci, “12 ila 24 AKTS kredi” aktarımı için “bir yarıyıl”, “25 ve yukarısı AKTS kredisi” için “iki yarıyıl” kullanmış sayılır.
- Alınan dersin son beş yıl içinde alınmış olması gerekir.
- Sakarya Üniversitesinden kazanılan kredilerin başarı notunun yüksek lisans için en az “CC”, doktora için en az “CB” olması gerekir.
- Sakarya Üniversitesi dışında kazanılan kredilerin başarı notunun yüksek lisans için en az “BB”, doktora için en az “BA” olması gerekir
2- Kredi aktarma işlemi için,
- Öğrencinin danışmanının uygun görüşünü içeren, ekinde ayrıntılı not durum belgesi ve ders içerikleri bulunan yazılı başvurusu,
- EABD/EASD başkanlığının olumlu kararı,
- EYK kararı ile kredi aktarma işlemi gerçekleşir.
1-Lisansüstü programlarda ne kadar süre ile sevk tehiri yapılır?
Cevap: Kayıtlı olunan program ve sevk tehir süreleri tablodaki gibidir.
Kayıtlı Olunan Program | Sevk Tehir Süresi |
Tezsiz Yüksek Lisans | 1.5 yıl (3 dönem) |
Tezli Yüksek Lisans | 3 yıl (6 dönem) |
Doktora | 6 yıl (12 dönem) |
NOT:Lisansüstü Eğitim ve Öğretim yönetmeliğinde belirtilen azami süreler dahilinde öğrencilerin sevk tehirleri 35 yaşını doldurdukları yılın sonuna kadar yapılabilmektedir.
2- Nasıl sevk tehiri talebinde bulunabilirim?
Cevap: Ekte yer alan askerlik işlemleri başvuru formunu doldurup sevk tehiri seçeneğini işaretleyerek imzalı bir şekilde son bir ay içerisinde alınmış(e-devlet veya askerlik şubesinden) askerlik son durum belgesi ile enstitüye başvurarak sevk tehiri talebinde bulunulur. Askerlik sevk tehir talebi ilgili Askeralma Bölge Başkanlığı’na bildirilir. Yazışmalar adi posta yolu ile gerçekleştirildiğinden talebin ilgili Askeralma Bölge Başkanlığına ulaşması ortalama bir aydır.
3- Hangi durumlarda sevk tehirim iptal edilir?
Cevap: Kayıt yenilememe (tez aşamasındaki öğrenciler uzmanlık alan dersine yazılmak zorundadır), ilişik kesilmesi, yatay geçiş yapılması ve mezuniyet durumlarında sevk tehiri iptal edilir.
4- Ders kaydı yenilemediğim dönemi takip eden dönem veya dönemlerde kayıp yenilemem durumunda enstitü kendiliğinden tekrar sevk tehiri işlemi yapar mı?
Cevap: Sevk tehiri iptal edilen öğrenci yazılı olarak tekrar sevk tehiri talebinde bulunmadıkça sevk tehiri yapılmaz.
5- Kayıt dondurulan süreler sevk tehir süresini uzatır mı?
Cevap: Sevk tehir süresi bitiminde öğrencinin talepte bulunması durumunda kayıt dondurulan süre kadar sevk tehiri uzatması yapılır.
6- Nasıl sevk tehiri iptal talebinde bulunabilirim?
Cevap: Ekte yer alan askerlik işlemleri başvuru formunu doldurup sevk tehiri iptal seçeneği işaretleyerek imzalı bir şekilde enstitüye başvurması gerekmektedir.
NOT:Yeni kayıt olan öğrencilerin sevk tehirleri aşağıdaki durumlarda Askeralma Bölge Başkanlığı tarafından reddedilir.
Başka bir lisansüstü öğrenciliğin olması durumunda
Lisans programında mezun olduktan sonra yoklama yaptırılmaması durumunda
Başka bir nedenle erteli olması durumunda